Mmmm..... cookies...

Reparationer og vedligeholdelse

Når du flytter ind i en bolig hos Brøndby Boligselskab er lejligheden det, vi kalder normalistandsat. Det vil sige, at lofter og vægge er nymalede, mens resten af boligen godt kan bære præg af almindeligt slid.

Husk at vedligeholde din bolig løbende
Mens du bor i din bolig, er det din egen opgave og pligt løbende at vedligeholde boligen indvendigt. Hvad du præcis skal gøre i din bolig, kan du se i din afdelings vedligeholdelsesreglement. Det har du typisk fået udleveret, da du flyttede ind.

Kan du ikke finde vedligeholdelsesreglementet, så tjek, om det ligger på din afdelings hjemmeside. 

Ellers kontakt din varmemester eller dit ejendomskontor. Du kan også finde oplysninger om din varmemester og dit ejendomskontor på afdelingens hjemmeside. 

Du finder din afdelings hjemmeside her. 


Hvad gør jeg, når noget går i stykker i min bolig?
Går noget i stykker i din bolig, som ligger ud over den almindelige vedligeholdelse, skal du have fat i din varmemester eller dit ejendomskontor, som kan hjælpe dig. 

Er der tale om et akut problem i din bolig, fx et sprunget vandrør el.lign., så har du i forbindelse med at have modtaget din husorden osv. også fået en liste over akutnumre. Men husk, at det KUN er i nødstilfælde, du skal bruge disse numre. Kan det vente til din varmemester møder ind, så er det langt at foretrække. Ellers kan du risikere en ekstra regning.

Er du i tvivl, så kig i de papirer, du har fået udleveret, tjek din boligafdelings hjemmeside, læs om Vagtordning eller kontakt din varmemester/ ejendomskontoret.